Veel gestelde vragen

Over Yuki

Kan ik mijn accountant / boekhouder ook toegang geven tot Yuki?

Binnen Yuki kunt je jouw accountant / boekhouder toegang geven tot de administratie door hem of haar de rol van ‘Externe accountant’ te geven. Hierdoor kan hij of zij gegevens in jouw boekhouding bekijken die relevant zijn.

Is Yuki nieuw in de markt?

De ontwikkeling van Yuki is in 2006 gestart door enkele zeer ervaren ondernemers, waaronder ook de oud oprichter van Exact software. Yuki is uniek in de markt om de volgende redenen: software en boekhoudservice worden als één geheel aangeboden, documenten worden door de software intelligent herkend en deze vormen altijd de basis van de transactie in de boekhouding. Je hoeft je nooit meer af te vragen waar een transactie vandaan komt omdat je altijd uitkomt bij het oorspronkelijke document. Eind 2007 en geheel 2008 is er uitvoerig proef gedraaid en in januari 2009 is de Yuki service officieel gelanceerd.

Hoeveel klanten maken inmiddels gebruik van Yuki?

Sinds de marktintroductie in 2009 heeft Yuki inmiddels ruim 3.300 klanten aan zich gebonden. Ook werken er al ruim 100 accountantskantoren met ons platform.

Hoe kom ik in contact met Yuki?

Je kunt op de volgende manieren contact opnemen met Yuki.

  • Via onze website www2.yuki.nl kunt u informatie aanvragen over Yuki
  • Per telefoon: 010-2019734.

Kan ik gebruik maken van verschillende valuta binnen Yuki?

Ja, je dient hiervoor de Yuki module ”Vreemde Valuta” te activeren in de webstore van Yuki op jouw dashboard.

Is het mogelijk Yuki eerst uit te proberen?

Ja, er is een de mogelijkheid om een gratis proefaccount aan te maken en gratis 30 documenten door Yuki te laten verwerken.

Waarin onderscheidt Yuki zich van de concurrenten?

Yuki is een boekhoudservice voor MKB ondernemers die er bewust voor hebben gekozen om niet zelf de boekhouding bij te houden.

Yuki heeft de volgende duidelijke voordelen voor een gebruiker:

  • Je hoeft alleen jouw financiële documenten te scannen waarna Yuki ervoor zorgt dat deze binnen 24 uur correct in de boekhouding worden verwerkt. Zelfs niet-financiële documenten kun je in Yuki efficiënt ordenen in een digitaal archief.
  • Je hebt altijd en overal en op elk door jou gewenst moment inzicht in de huidige financiële stand van zaken van jouw bedrijf of organisatie.
  • Je kunt vanuit jouw boekhouding in Yuki direct doorklikken van een geboekte post naar het gescande financiële document.

Is Yuki ook geschikt voor grotere organisaties?

Yuki is opgezet om MKB ondernemingen en verenigingen te ondersteunen. Yuki is niet geschikt voor administraties waar een verbijzondering vereist is naar:

  • Voorraden
  • Kostenplaatsen

Betaal ik voor ondersteuning en onderhoud?

Nee, ondersteuning en onderhoud zijn in de maandelijkse prijs inbegrepen. Yuki is bereikbaar per telefoon, per e-mail en via een chat service van 08.00 uur tot 20.00 uur.

  • E-mail: support@yuki.nl
  • Tel. nr.: 010-2019734.

Hoe snel kan ik met Yuki beginnen?

Bij de naar jouw verstuurde opdrachtverstrekking worden de wachtwoorden voor toegang tot je Yuki domein toegevoegd. Je kunt dan direct beginnen met Yuki.

Hoe kan ik mijn abonnement of samenwerking met Yuki opzeggen?

De overeenkomst met Yuki wordt aangegaan voor een periode van een maand (transactieservice) of een jaar (garantieservice) en wordt daarna stilzwijgend verlengd. Opzegging van de overeenkomst dient schriftelijk of via jouw Yuki account plaats te vinden en wordt van kracht aan het einde van de maand of het jaar.

Kan Yuki voor mijn bedrijf ook mijn omzetbelasting doen?

Ja, Yuki kan per maand, kwartaal of jaar automatisch de omzetbelasting voor je doen en indien gewenst ook de IB aangifte, VpB aangifte en de jaarrekening.

Van welke banken kan ik een elektronisch bankafschrift exporteren of downloaden vanaf de Internet bankieren website?

  • ABN AMRO Bank
  • ABN AMRO creditcard
  • Alex beleggersbank
  • Fortis Bank
  • ING Bank
  • ING Bank creditcard
  • Van Lanschot Bankiers
  • Rabobank
  • Rabobank Telebankieren
  • SNS Bank

Over de Software en Veiligheid

Zijn er hardware of software eisen aan het gebruik van Yuki?

Voor het scannen van documenten wordt door Yuki aanbevolen om een HP of Canon scanner te gebruiken. Daarnaast moet je op jouw PC gebruik maken van de laatste versie van het besturingssysteem Windows XP of Windows Vista en de Internet browser Internet Explorer 7.0.

Hoe ben ik er zeker van dat ik werk met de laatste versie van Yuki?

Yuki is een webbased service ook wel SaaS genoemd (Software-as-a-Service). Dit betekent dat Yuki als dienst wordt aangeboden via het Internet en je geen software hoeft te installeren. Je werkt per definitie altijd met de laatste online versie van Yuki.

Is mijn bedrijfsdata veilig bij Yuki?

Ja, uw bedrijfsdata is om de volgende redenen veilig bij Yuki:

  • Alle Yuki medewerkers zijn in het bezit van een getekende Gedragscode
  • Uw bedrijfsdata wordt gehost op zeer beveiligde locaties in Amsterdam en Haarlem
  • De Yuki servers bevinden zich achter een robuuste firewall
  • Alle dataverkeer tussen uw PC en onze yuki servers wordt gecodeerd verzonden
  • Elke dag wordt er een back-up gemaakt van de bedrijfsdata in uw administratie
  • Uw bedrijfsdata bevindt zich in uw eigen domein in een aparte database.

Ik heb een probleem met het scannen van documenten

Hieronder zie je een lijst van de problemen die mogelijk kunnen optreden wanneer je met behulp van de ScanWizard documenten wilt scannen:

  • Melding in je scherm ‘Connectie naar de scanner is gefaald’:
    • Oorzaak: Het meerdere malen tegelijkertijd geopend zijn van de ScanWizard op dezelfde PC.

Oplossing: Klik op de knop Afsluiten rechtsboven in het scherm van de ScanWizard(s) totdat er slechts één ScanWizard geopend is. Meer over scannen met Yuki kun je nalezen in onze Yuki Wiki>>

Is er een gebruikershandleiding van Yuki?

Ja, er is een Yuki gebruikershandleiding die je ondersteuning biedt vanaf het moment dat je Yuki gaat gebruiken. Deze wordt aan je uitgereikt op het moment dat je klant bent geworden van Yuki.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Je kunt een nieuw wachtwoord aanvragen door op de inlogpagina op de link ‘wachtwoord vergeten?’ te klikken. Vervolgens worden de volgende gegevens gevraagd:

  • Het e-mailadres waarmee je bij Yuki inlogt
  • De volledige naam (voornaam + achternaam) waarmee je bij Yuki geregistreerd bent
  • Wanneer deze gegevens correct zijn ingevuld, wordt er een e-mail verstuurd waarmee je een nieuw wachtwoord kunt ingeven.

Als dit niet lukt, neem dan contact op met Yuki via een e-mail naar support@yuki.nl of telefonisch via 010 201 97 34.