Koppel je webshop in drie eenvoudige stappen met Yuki

Online verkopen wordt steeds populairder, blijkt uit onderzoek. Veel ondernemers gaan hierin mee en besluiten een webshop te starten. Maar wie online gaat ondernemen, wil óók graag de boekhouding online inzichtelijk hebben om zo de onderneming financieel goed te kunnen sturen.

Waarom zou je ervoor kiezen om de boekhouding met Yuki te doen, welke voordelen komen hier bij kijken en welke stappen doorloop je om je webshop aan Yuki te koppelen? Op die vragen geeft deze blogpost antwoord.

Online boekhoudservice

Wanneer je met Yuki software gaat werken, besteed je de boekhouding uit bij een accountant/boekhouder die werkt met het Yuki boekhoudplatform. Hierdoor heb je bijna geen administratieve werkzaamheden meer, zodat je je volledig kan focussen op je onderneming.

Yuki werkt volledig in de cloud. Daardoor kan je je webshop eenvoudig aan Yuki koppelen! Welke stappen dat zijn, lees je hieronder.

Stap 1: Bepaal op welk platform je de webshop bouwt

Iedere webshop is gebouwd op een platform. Een groot aantal hiervan kun je al aan Yuki koppelen, maar nog niet alle. Let dus op welke je kiest. Deze koppeling zorgt ervoor dat alle verkoopfacturen van je webshop automatisch naar Yuki worden verstuurd en daar verwerkt worden.
Yuki heeft een koppeling met deze webshop platforms:

  • Magento
  • SEOshop
  • WooCommerce
  • Akti

Staat het platform waar je de webshop op gaat bouwen, er niet bij? Geen probleem, via deze Yuki API documentatie kan óók jouw platform gekoppeld worden. Een handige developer inschakelen is dan wel aan te raden.

Stap 2: Kies je betaalprovider

De verkoopfacturen moeten gematcht worden met de betalingen die via de bank binnenkomen. Je betaalprovider stort deze betalingen dagelijks, wekelijks of maandelijks op je bankrekening. De betaalproviders die wij het meest tegenkomen zijn:

  • Mollie
  • Sisow
  • Paypal

Daarnaast zijn er nog genoeg andere betaalproviders waar je gebruik van kan maken. Welke dat zijn, vind je hier. Vergelijk ze en kies welke jou het meest aanspreekt.

Stap 3: Kies je bank

Een boekhouding is pas volledig als ook de aankopen mee worden genomen. De aankoopfacturen zelf lever je zelf bij je Yuki accountant aan door ze te scannen, te uploaden of te mailen.

Net als bij de verkopen, staan óók hier banktransacties tegenover. Codabox of Isabel kan deze banktransacties direct via een bankkoppeling in de boekhouding zetten. Dit gebeurt via je accountant/boekhouder.

1,2,3, aan de slag!

Zodra bovenstaande stappen zijn doorlopen kun je aan de slag met je online business. Heb je nog vragen, neem dan gerust contact op. We helpen je graag verder. Bel 03-5008812 of mail naar info@yuki.be.

Ellen Sano
Ellen is Managing Director bij Yuki. Zij is het aanspreekpunt voor accountancy kantoren én ondernemers die overwegen om te gaan werken met het Yuki boekhoudplatform. Zij kan je alles vertellen over ons unieke businessmodel in de markt van cloud accounting software. Ook voor partnerships kan je altijd bij haar terecht.